اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Sunday, November 20, 2016

نورمبرگ آمریکائی ۲۳

بخش پنجم: جنایات بر علیه بشریت
ما به قصد مرگ نمیزنیمشان. آنها را به کشورهای دیگر میفرستیم تا به قصد مرگ بزنندشان.
-          یک مقام دولتی ناشناس که در سال ۲۰۰۲ با گزارشگری مصاحبه داشت
اگر شما تصمیم به کشتن شخصی‌ را دارید، باید دلیل خوبی‌ برای آن داشته باشید، و باید اسناد قطعی داشته باشید که ضرورت آنرا ایجاب کند، و کاملا در جهت منافع ما باشد. و معمولاً چنین نیست.
-         جاشوا فاوست: کارشناس یمن برای اداره امنیت ارتش

در این فصل اعمالی‌ که در جنگ با ترور صورت گرفت- مانند شکنجه، ناپدید شدن اجباری، و ترور انسانها- که اگر در زمان یک جنگ واقعی‌ صورت میگرفت جنایات جنگی به شمار میرفت، بررسی میشوند. زمانیکه با زندانیان چه در افغانستان و یا در عراق بد رفتاری شد، چه قربانیان جنگنده بودند یا شخصی‌، این عدول از عهدنامه ژنو و قانون جنایات جنگی آمریکا، و در این صورت جنایت جنگی محسوب میشد. جنگی که در آن مرز خاصی‌ مشخص نیست و پایان جنگ نیز قابل پیش‌بینی‌ نیست در ردهٔ دیگری قرار می‌گیرد؛ ماند جنگی که در چند کشور و قاره انجام پذیرد، جنگی که از طریق عملیات مخفیانه صورت می‌گیرد، و تا جایی که امکان دارد بجز اهدافش از بقیه پنهان است. چنین جنگها فاقد استمراری هستند که در جنگ بین دو کشور وجود دارد و می‌توان به آن یک صورت قانونی‌ داد. در اینصورت، جنایاتی که در جنگ بی‌پایان علیه ترور خارج از افغانستان و عراق صورت می‌گیرد، در واقع جنایات جنگی نیستند. ولی‌ حتی اگر خارج از شکل جنگهای قراردادی صورت بگیرند، هنوز هم جرائم خوفناکی هستند.

Goodbye, American Neoliberalism. A New Era Is Here


Trump’s election was enabled by the policies that overlooked the plight of our most vulnerable citizens. We gird ourselves for a frightening future