اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Thursday, September 1, 2022

If Only We’d Listened: Mikhail Gorbachev

Ted Snider

September 1, 2022

When Western history sings its own song, it tells the tale of triumph over the Soviet Union bringing the Cold War to an end. But that is never what happened, and the events went the other way around.

Mikhail Gorbachev, who passed away on August 30, was a visionary who first negotiated the end of the Cold War and then piloted the nearly bloodless internal closing of the Soviet Union.

شرکت سهامی خاصّ "آمریکا"

شرکت سهامی خاصّ آمریکا بزرگترین شرکت دنیاست. نه تنها این بزرگترین کمپانی در دنیاست، بلکه از هیچ سازمان جهانی‌ به این عظمت نگاهداری، و از رقابت مصون نگاه داشته نمی‌شود. این شرکت حدود ده هزار سهامدار در کره عرض دارد، و تحت محافظت بزرگترین ارتش دنیاست. با توجه به ۸۰۰ پایگاه نظامی در هفتاد کشور، کسی‌ جرات نگاه چپ کردن به این شرکت را ندارد. البته ارتش‌های دیگری در دنیا وجود دارند که سعی‌ رقابت با این شرکت را دارند، مانند روسیه و چین، ولی‌ این رقبا به هیچ روی ظرفیت رقابت آزاد با این ابر قدرت را ندارند. البته آمریکا با طرح‌ها و برنامه‌های مشخصی‌ در جهت تضعیف این رقبا سعی‌ در این داشته است که آنها را نیز زیر سیطره خود بکشد، هر آینه این درصد احتمال یک جنگ تمام عیار را بیشتر می‌کند. یکی‌ از راه‌هائی که آمریکا برای زیر سیطره قرار دادن این دو رقیب در پیش گرفته است، از طریق تسلط بر یاران پیشین این دو، مانند عراق، سومالی، سودان، لیبی‌، سوریه، و در آینده ایران، می‌باشد. برنامه‌ریزی توجیهی‌ برای این عملیات آنچنان دقیق و هوشمندانه انجام گرفته که دلایل حمله و نابودی این کشور‌ها به راحتی‌ مورد قبول مردم آمریکا قرار گرفته است.ا