اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Saturday, February 4, 2023

Shah of Shahs (Complete Book) شاهِ شاهان (ترجمهٔ کامل کتاب)

وقایع اخیر در ایران بُعد جهانی‌ پیدا کرده‌اند. آنچه که در خارج از ایران کاملا مشهود است فعالیت‌های گستردهٔ خاندان پهلوی برای بازگشت به سلطنت است. در تظاهرات داخل ایران نیز نمونه‌های بارزی از این همبستگی‌ به چشم میخورد. با توجه به اینکه رژیم ددمنش آخوندی روی هر سلسلهٔ سلطنتی را که در دو قرن اخیر در ایران حکومت میکرده سپید کرده است، شاید عده‌ای انتخاب خود را بین بد و بدتر می‌بینند. آنچه که این انتخاب را آشفته‌تر می‌کند خط کشی‌ و جانشینیِ قدرت‌های سیاسیِ کنونی در جهان است، که با یک جنگ جهانیِ دیگر فاصلهٔ چندانی ندارد. از آن سوی، با نگاهی‌ به تاریخ امپراطوری‌ها می‌توان این پیش‌بینی‌ را به حقیقت نزدیکتر دید که اضمحلال امپراطوری‌های پیشین فقط با یک جنگ جهانی‌ گسترده و خانمان‌سوز به وحلهٔ عمل رسیده‌ است. از آنطرف چون دولت‌های آخوندی تحت فشار بسیار از طرف کشور‌های غربی هستند، بالاجبار به چین و روسیه روی آورده‌ا‌ند، گرچه تمایل آنها به غرب بیش از هر رژیم پادشاهی است. با توجه به نفرتی که اکثر ایرانیان از رژیم آخوندی دارند، به تضاد آنها با این دو کشور، به خصوص با چین که در راه جانشینیِ آمریکا است، و به ستیز آنها در رابطه با رژیم آخوندی با این دو کشور شکل میدهد. همین باعث آشفتگی‌ بیشتر در ذهنیت افراد میشود، که البته تبلیغات هوشمندانه و وسیع غرب بر ایرانیان نیز بسیار تاثیرگذار است.ا

Iranian director freed on bail after going on hunger strike

DUBAI,United Arab Emirates (AP)

February 4, 2023

Acclaimed Iranian director Jafar Panahi was released on bail Friday, two days after going on hunger strike to protest his imprisonment last summer, his supporters said.

Panahi was arrested last July and later ordered to serve six years on charges of propagandizing against the government, a sentence dating back to 2011 that had never been enforced.