اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Saturday, February 5, 2011

از فکاهیات خیرالله نمک نشناس- میز گردِ سران

اخیراً در تهران کنفرانس علمای شیعه به مناسبت روز بهداشت جهانی‌ تشکیل شد. مسائل بهداشتی شامل چگونگی‌ درمان بیماری ایدز و دخول و خروج به حیوانات و حشرات مورد بحث قرار گرفت. علمای شیعه در میز گردی موضوع کنفرانس را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این میز گرد،  بحث در مورد مساله اول یعنی‌ چگونگی‌ درمان بیماری ایدز را به پزشکان و مدیران امور بهداشتی واگذار نمودند تا از جنبه های فنی‌ و تخصصی بررسی شود. میز گرد مساله مهم دخول و خروج به حیوانات و حشرات را که در حوزه تخصصی و عملیاتی علمای شیعه مدرسه فیضیه قم بود به این گروه محول کرد.


در این گزارش ما بطور اجمأع به تحولات و نظریات این گروه و موضوع مورد تخصصشان میپردازیم. کنفرانس با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل آغاز بکار نمود. آیت‌الله تمساح یزدی با تصمیم و آرائ کامل علمای حاضر در جلسه به ریاست کنفرانس در طول بررسی انتخاب گردید. تنها زن مؤمنه حاضر در جلسه حاجیه خانم صغرا خوش فرج افجه‌ای بود. کارشناسی ایشان در زمینه های حفظ بکارت حشرات و حیوانات ماده می‌باشد. ایشان فارغ التحصیل از دانشگاه ایالتی‌ لاس و گاس در ایالت نوادا هستند. تمام دوران کار آموزی خود را در کازینو های پُر اعتبار لاس و گاس گذرانیده و تجربیات فراوانی‌ در مورد حفظ بکارت حشرات و حیوانات دارند. ایشان دارای دکترای افتخاری از موسسه معروف “موستانگ رنچ” ایالات نوادا میباشند.
آیت‌الله تمساح یزدی در اولین سخنرانی‌ خود بررسی در مورد دخول و خروج به حیوانات و حشرات را از نظر شرعی موضوع جلسه قرار دادند و شکافتن این موضوع مهم را تاکید و تحقیقات انجام شده در مدرسه فیضیه قم در مورد دخول به پشه مالاریا را یکی‌ از دست‌آوردهای جمهوری اسلامی قلمداد نمودند. شیخ الاسلام مصطفی ریاکار قزوینی در این مورد مطالعات و تجربیات زیادی نموده و تمامی‌ این دست آوردها را در مقاله ای تحت عنوان “الفشارات و البشارات” تقدیم کنفرانس نموده و جایزه خود را از دست آیت‌الله العظمی محمد تزویری گنابادی دریافت نمودند. مقاله جنبه های تکنیکی‌ دخول و خروج به پشه مالاریا را بصورت بسیار هیجان انگیزی تشریح نموده و کل جریان را از نظر شرعی زیر ذره بین اسلامی قرار داده است. بسیاری از آثار و تتبعات علمای شیعه را در این مورد کنار هم قرار داده و یک مقایسه تاریخی‌ نموده است. در قسمت دیگر کنفرانس شیخ الاسلام سید مجتبی‌ مفسد دامغانی پیام رهبر آیت‌الله خامنه‌ای را قرائت نمودند. خلاصه ای از پیام چنین است: “بسم الله الرحمن الرحیم. با توجه به مبانی اصول اسلام، شما محققین متدین دِین خود را به امت اسلام و ایران ادا نموده و دوازده امام را رو سفید کرده اید. شما مسائل مهمی‌ را باز کرده و سپس بسته اید. سالها طول خواهد کشید که غرب بتواند آموزش های شما را درک کند. شما به مسائل علمی‌ و حیاتی که هیچ بنا بشری تا بحال به درکش نرسیده است تفکر و تحقیق کرده اید. شما نباید تحقیقات خود را فقط به پشه مالاریا محدود کنید. در اسلام شتر بسیار مورد استفاده است. بنا بر این سعئ کنید این تحقیقات را تعمیم دهید. من شخصا به بلبل علاقه دارم. اگر بتوانید در این مورد نیز تحقیقاتی‌ بنمایید بنده را بسیار مشعوف خواهید کرد. خدا یاور و پشت و پناه شما و اسلام باشد. با احترامت فائقه- سید علی‌ خامنه‌ای رهبر شیعیان جهان.”
پس از آن پیام رئیس جمهور آقای احمدی نژاد قرائت شد که خلاصه آن چنین است: “بسم الله الرحمن الرحیم- اسرائیل باید نابود شود و از صفحه روزگار محو گردد. ارتش جمهوری اسلامی در حال تربیت پشه هائی است که برای حمله به دشمن آمده میشوند. آنها میتوانند به خود بمب بسته و تانکها و کشتی های جنگی دشمن را نابود کنند. ما به اسرائیل و آمریکا گوشزد می‌کنیم که خدا با ماست و این پشه های متدین پشتیبان اسلام هستند. این پشه ها آماده جانبازی در راه اسلام هستند. تعدادی از آنها هاله‌ای در اطراف خود دارند که نفوذ هر گونه سلاحی را خنثی می‌کند. تا ظهور حضرت خاتم الائمه، ما دنیا را از وجود شیاطین محفوظ نگاه خواهیم داشت- رئیس جمهور، دکتر احمدی نژاد.”
در این لحظهٔ کلیه اعضای کنفرانس چنان به هیجان آمدند که با خواندن شعر پشه پشه برو حبشه به رقص و پایکوبی پرداختند.
در قسمت پرشش و پاسخ حضرت علیه خانم خوش فرج افجه‌ای به تحقیقات شیخ الاسلام ریاکار قزوینی انتقاداتی ایراد نمودند. ایشان دخول و خروج به پشه را غیر اسلامی دانستند و مطرح کردند که چنان که بکارت پشه ماده مضمحل شود اسلام به خطر خواهد افتاد. در قسمت دیگری از انتقادات امام جمعهٔ زاینده رود فتوای آیت‌الله علی‌ اکبر پمپ چی‌ اردبیلی در مورد تحقیقات مربوط به دخول و خروج پشه مالاریا را خواندند. خلاصه ای از این فتوی چنین است: “دخول و خروج به پشه اشکال دینی ندارد. تنها نکته قابل سوال چگونگی‌ امکان این عمل است. فتوا در این مورد مکروه اعلام میشود چرا که امکان دارد در حین عمل پشه مالاریا عصبانی‌ شود و نیش بزند، که این امری خطرناک است. بنا بر این انجام ندادن این عمل بهتر از انجام آن است.” یک طلبه زیرک از مورچه خورت اصفهان این سوال را مطرح کرد که اگر یک بز نر با یک بز ماده نزدیکی‌ کند آیا صیغه عقد لازم است یا خیر، و آیا این عمل زنا محسوب میشود یا خیر. پس از قرائت این سوال آیت‌الله العظما ابله کاشانی پیشنهاد کرد که به علت تفصیل در جوابِ این سوال بهتر است بعد از صرف غذا به آن پاسخ داده شود. این پیشنهاد به تائید رئیس جلسه رسید، و جلسه برای ناهار تعطیل شد. منتظر گزارش بعدی و پاسخ به این سوال باشید. والسلام.

No comments:

Post a Comment