اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Saturday, November 1, 2014

ساوت پا (اصطلاحی در بُکس): نوشتهٔ جودیت ویورست


ریچارد عزیز،

لازم نیست مرا به جشن تولدت دعوت کنی‌ چون نخواهم آمد. و آن پولیور ورزشی مارک دیزنی را که گفتم میتوانی‌ بپوشی‌ پس بده. اگر من برای بازی در تیمت به درد نمیخورم، به درد دوستی‌ با تو هم نمیخورم.
دوست پیشینت،
جنت
در ضمن امیدوارم وقتی‌ که به مطب دندان پزشک میروی ۲۰ تا از دندانهایت فاسد باشند

جنت عزیز،
اگر میخواهی این طور رفتار کنی‌، پولیور دیزنی مسخره‌ات را پس بگیر. منهم مجلات مصورم را میخواهم، چه خوانده باشی‌ یا نخوانده باشی‌. تا به حال هیچ دختری در تیم بیسبال “خیابان میپس” بازی نکرده، و تا موقعی که من کاپیتان هستم، هیچ دختری در این تیم بازی نخواهد کرد.
دوست پیشین تو،
ریچارد
در ضمن امیدوارم موقعی که برای معاینه پزشکی‌ میروی آمپول کزازت بزنند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
اسم ماهی‌ قرمزم را عوض کردم و بجای “ریچارد” او را “ستَنلی” خطاب میکنم. در ضمن سال آینده روی رأی من برای مبصرِ کلاس شدن حساب نکن. عضو کلوپِ باله بودنِ من هیچ ربطی‌ به‌ خوب یا بد بازی کردنِ بیسبال ندارد.
دوست سابقت،
جنت
در ضمن میبینم که بازیِ اولت را ۲۸ به هیچ باختی.
جنت عزیز،
از این به بعد در اتوبوس صندلی‌ برایت نگه نمیدارم. حتی اگر مجبور شوی که در تمام طول مسیر بایستی. چرا دست از سر بیسبال بر نمیداری و یک چیز قشنگ مثل بافتنی را انتخاب نمیکنی‌؟
دوست سابق تو،
ریچارد
در ضمن تا چهار شنبه صبر کن.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
پدرم اجازه داد که با هر کدام از دوستانم برای خوردن بستنی شکلاتی بیرون بروم. همانطور که متوجه شدی، من از تو نخواستم که با من بروی.
دوست قدیمت،
جنت
در ضمن دیدم که بازی دومت را هم ۳۴ به صفر باختی.
جنت عزیز،
اگر خاطرت باشد من بند کفش های آبی رنگم را در آوردم و بتو دادم. آنها را پس بده.
دوست قدیم تو،
ریچارد
در ضمن تا جمعه صبر کن.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
پایدار نگهداشتن رکورد ورزشی‌ات را تبریک میگویم. هشت بار باخت پشت سر هم، هورا! شنیده‌ام که تمام شهر نیو جرسی به تیمت میخندند.
دوست قبلیت،
جانت
در ضمن چرا تو و رفقایت دست از سر بیسبال بر نمیدارید و یک چیز قشنگ مثل بافتنی را انتخاب نمیکنید؟
جنت عزیز،
جایزه مسابقه اسب سواری را که به من دادی پس بگیر. دیگر دوست ندارم آنرا داشته باشم.
دوست قبلی‌ تو،
ریچارد
در ضمن اصلا تصور نمیکردم که تو مثل آنهائی باشی‌ که شخصی‌ را که زمین خورده است، لگد مال میکنند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
من لگد مال نمیکنم. تلافی میکنم.
دوست گذشته‌ات،
جنت
در ضمن باید بدانی‌ که متوسط امتیاز بیسبال من ۳۴۵ است.
جنت عزیز،
“آلفی” لوزه هایش را فردا عمل می‌کند. ممکن است که ما بتوانیم از تو (در سِمَت گیرنده) به جای او استفاده کنیم.
ریچارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
در سِمَت پرتاب کننده.
جنت
جنت عزیز،
“جو” به “کنزاس” نقل مکان کرده و مچ “دنی” پیچ خورده. با یک سِمَت دائمی در خارج از میدان موافقی؟
ریچارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
در سِمَت پرتاب کننده.
جنت

جنت عزیز،
“رانی‌” آبله مرغان گرفته و “لئو” شستش شکسته و “الوود” به این کلاسهای مسخره ویولون میرود. میتوانی‌ در سکوی اول بازی کنی‌. این آخرین پیشنهاد من است.
ریچارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
“سوزان رایلی” در سکوی اول بازی میکند، “مریلین جکسن” در سِمَت گیرنده، “اتل کان” در مرکز، و من پرتاب میکنم. یک جانشینی گروهی.
در ضمن از باختن ۱۲ بازی پشت سر هم برایت خیلی‌ متأسفم.
جنت

جنت عزیز،
“مریلین جکسن” به هیچ وجه. خواهش میکنم!
ریچارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ریچارد عزیز،
هیچ کس تا به حال نگفته که من نا معقول هستم. در مورد “لیزی مرتیندل” چه فکر میکنی‌؟
جنت

جنت عزیز،
حد اقل ممکن است دوباره اسم ماهی‌ قرمزت را ریچارد بگذاری؟
دوست تو،
ریچارد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------