اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Saturday, August 1, 2015

امان از کوتاه اندیشی‌‎

واقعا در نوشته زیر- به متن ایمیل زیر دقت کنید - حقیقتی نهفته که تا آخر نوشته نهفته باقی‌ مانده است! 
طنز قشنگى ، كه در ان حقيقتى نهفته !

یعنی با این چهار تا همسایه، نیاز به هیچ دشمن دیگری نداریم. دقت کردید که جهان اسلام بخاطر حفظ خودش، روز به روز با جهان اسلام می جنگد؟ توجه کردید که بزرگترین قربانیان استبداد دینی اعم از طالبان و القاعده و الشباب و داعش و حزب الله و ایران، مسلمان ها هستند؟


داعشی ها می خواهند جهان را مسلمان کنند، بعد سر مردم سوریه و عراق را می برند.
عربستان برای حفظ قدرتش مردم مسلمان یمن را می کشد.
حتی تازه مسلمان های اروپایی هم از فرانسه و ایتالیا و انگلیس و سوئد، یک کاره راه می افتند با آن همه هزینه می رسند به ترکیه و با بدبختی خودشان را به داعش در سوریه و عراق می رسانند که سر چهار تا مسلمان دیگر را ببرند که خداوند اسلام شان را قبول کند.

شد مثل داستان کاریکاتورهای دانمارکی علیه حضرت محمد که دانمارکی ها کاریکاتورش را منتشر کردند و مسلمانان لیبی برای ابراز مخالفت با دانمارکی ها در لیبی، به سفارت آمریکا حمله کردند و پلیس مسلمان قذافی 32 مسلمان لیبیایی را برای مبارزه با کفار دانمارکی کشت. یعنی مسلمان ها با کفار هم می خواهند بجنگند، باز هم خودشان را می کشند.

حکومت ایران برای از بین بردن اسرائیل و مبارزه با آمریکا، یا با مردم مسلمان عربستان سعودی می جنگد، یا با مردم خودش. هر ماه صدها مسلمان برای حفظ اسلام به وسیله همدیگر کشته می شوند.

مثلا همین بوکوحرام در نیجریه برای مبارزه با فرهنگ غربی و اروپایی هر ماه تعدادی از مسلمانان نیجریه ای را می کشد. خیلی شیک.
مفتی های طرفدار داعش اعلام کردند که جنگ با اسرائیلی ها حرام است و باید با مجوس های صفوی ایرانی جنگید.
خمینی هم از وقتی چشم به دنیا بازکرد، دو سه تا آرزو بیشتر نداشت، یکی از بین بردن حکومت محمدرضا پهلوی بود، دومی از بین بردن حکومت حجاز، یعنی همان عربستان سعودی، و سومی هم از بین بردن حکومت مصر. سی سال ایران می خواست مصر را از بین ببرد و مصر دنبال رابطه با ایران بود، حالا هم ایران می خواهد با مصر رابطه برقرار کند، و مصر می خواهد ایران را از بین ببرد.

یعنی در خاورمیانه یک مشت علی و ابوبکر و حسین و یزید، دارند یک مشت مبارک و معمر و حسن و زید را می کشند.

بخاطر همین نشریه بیزینس اینسایدر نوشته: « خاورمیانه همانند بیماری است که بدنش سیستم دفاعی ندارد.» در واقع دشمن اصلی خاورمیانه خودش است. الآن آنقدر که آمریکا و مخالفان حکومت ایران برای حفظ ایران نگران هستند، رهبر ایران و مردم ایران نگران نیستند.

آنقدر که ایران برای حفظ سوریه تلاش می کند، خود بشار اسد تلاش نمی کند.

با نگاهی‌ ساده می‌توان نتیجه گرفت که مسلمانها به جان هم افتاده‌اند و حسن و علی‌ در حال کشتن عُمَر و ابوبکر هستند. با نگاهی‌ عمیق تر به اینکه چه کسی‌ از نظر مالی‌ و تسلیحاتی طالبان و داعش و بوکوحرام و سایر فناتیک‌های اسلامی را تامین می‌کند (عربستان و اسرائیل) و چه کسی‌ از نظر نظامی آنها را هدایت می‌کند (آمریکا و غرب) و چرا سکولارترین کشورهای خاورمیانه تبدیل به جهنم اسلام ارتجاعی میشوند (ایران پس از انقلاب، افغانستان پس از نجیب‌الله، عراق پس از صدام، لیبی‌ پس از قذافی، و سوریه پس از حمله‌های اخیر)، می‌توان به این نتیجه رسید که جریان یک جنگ اسلامی نیست بلکه یک جنگ سیاسی، تدارک شده توسط ابر قدرتهاست.
کلیه کشورهای خاورمیانه دیکتاتوری هستند، بنا براین برقراری دمکراسی آمریکایی در عراق و افغانستان و لیبی‌ و سوریه بهانه‌ای بیش نیست. لیبی‌ سکولارترین و غنی ترین کشور افریقائی قبل از نابودی آن توسط آمریکا بود. سوریه یکی‌ از قدیمی‌ترین تمدنهای دنیا و دارای بیشترین تنوع مذهب در خاورمیانه بود. تنها کشورهائی که به آنها حمله نشده کشورهای فناتیک اسلامی مانند عربستان و امارات و ترکیه و عمان هستند.
از همه اینها گذشته، باید دید چه کسی‌ آتش را در خاورمیانه شعله‌ور کرد و چه کسانی‌ از این موقعیت استفاده میبرند. منابع زیرزمینی و موزه‌های چند قرنی این کشورها چه شدند. چرا ترکیه برای حمله به کردها که در مرزش هستند باید از تاسیسات آمریکا استفاده کند. اگر داعش دشمن آمریکا و ترکیه است و تنها کردها توانسته‌اند آنها را عقب برانند، دلیل حمله ترکیه به کردها چیست؟
تعداد افراد لشگر داعش بین ۹۰۰۰-۱۸۰۰۰ نفر برآورد شده، آل-شباب بین ۷۰۰۰-۹۰۰۰، بوکوحرام حدود ۱۳۰۰۰، القاعده ۱۹۰۰۰-۲۷۰۰۰، و طرفداران طالبان در سال ۲۰۰۲ حدود ۱۶۹۰۰۰نفر بود ، که البته این رقم شامل نیروهای جنگنده و طرفداران آنها میشود. جمع کل این جنگنده‌های اسلامی حد اکثر ۲۳۶۰۰۰ نفر است، که البته از ارتجاعی‌ترین و خونخوارترین افراد هستند که توسط سعودی و اسرائیل و غرب مجهز شده ا‌ند. با توجه به اینکه این ۲۳۶۰۰۰ نفر مسلح هستند و از طرف قدرتهای مالی‌ غربی و خاورمیانه حمایت میشوند‌ و چشمگیر هستند، جمع کل آنها صفر ممیز صفر پانزده درصد کل مسلمانان جهان را که یک بیلیون و شش میلیون تخمین زده میشوند، شامل میشود (این آمارها را از ویکیپدیا و الجزیره و نیویورک تایمز استخراج کرده‌ام). پس این تعداد محدودی که به جان هم افتاده‌اند همهٔ مسلمانان نیستند و بلکه درصد بسیار ناچیزی از آنها هستند که توسط عربستان و اسرائیل و امارات تجهیز میشوند.
 حقیقتِ نهفته اینها هستند!
*** 
اینهم -به متن ایمیل زیر دقت کنید- یکی‌ دیگر از کسانی‌ که مردم ایران را خوار و ذلیل می‌کند و همه را با حکمرانان قاتل و دزد یکی‌ می‌داند. البته آقای رهبری خودش را بالاتر از دیگران (و شاید رهبر) می‌داند که احمدی نژاد را نمونه‌ای از مردم ایران معرفی‌ میکنند. خیر آقای رهبری. حاکمان ایران همیشه مثل احمدی نژاد بوده‌اند و هستند. فقط کم و بیش دارند. مردم ایران از حاکمین جدا، و افراد درستکار و از جان گذشته و استواری مانند نوریزاد و ملکی‌ و ستوده و نرگس محمدی و هاشم خواستار و صدها هزار نفر که شش سال پیش به خیابان آمدند هستند. نمونهٔ دروغ‌گوهائی مثل احمدی نژاد خود شما هستید.

به متن ایمیل زیر دقت کنید:

 جامعه شناسی خودمانی
کسی پرسید چرا در یک تمدن 2500 ساله کسی مثل احمدی نژاد حاکم شد؟
دکترمحمد رهبری

پاسخ من این بود:

احمدی نژاد چهره زشت و عریان شده ما ایرانی ها بود. همان دروغ ها همان بلوف های تو خالی، عدم مسئولیت پذیری و نداشتن دانش کافی. ادعای بسیار و دانش اندک. خود را برتر از بقیه دانستن و نظر هیچ کسی را حساب نکردن از جمله ایرادهای ما نیست؟
حرف زدن بسیار عامیانه همراه با توهین. خر فرض کردن دیگران و سوء استفاده. آه که ما ایرانیان استاد سوء استفاده هستیم در هر پست و مقامی از استفاده غیر مجاز از پرینتر شرکت تا سوء استفاده از مدرک و رتبه و مقام . پارتی بازی و دور زدن قانون مگر همانی نیست که همه ما تبحر داریم ؟ خوب چرا وقتی رئیس جمهور این کار را می کند عیب است؟
توهین به نظرات دیگران و یک طرفه به قاضی رفتن بدون قائل شدن حق دفاع برای دیگران.
عیبی که دارد به شکلی آرمانی و نهادینه می شود، بردن آبروی دیگران !!! بگم بگم ها که یادمان نرفته آنهم به بی انصافی تمام چیزی که اصلا ربطی به ماجرای اصلی نداشت. واقعا وقت آن نیست که حرمت هم را نگاه داریم و در بحرانی ترین شرایط آبروی دیگران را حفظ کنیم؟ مگر رسم انسانی غیر از این است .
روزی باید بیاید که انقدر راحت به هم تهمت نزنیم
چقدر راحت حتی نزدیکانمان را مسخره می کنیم، این قضیه در مورد خود بنده نیز صادق است متاسفانه. مسخره کردن یعنی دور شدن دلها از هم یعنی از بین بردن اعتماد .
مگر این نیست که وقتی عصبانی میشویم دیگر هیچ چیز جلوی مان را نمی گیرد ؟
می گوئیم رئیس جمهور بی سواد است. مگر هر ایرانی در روز چقدر مطالعه می کند ؟ این درست است که ما جزء کم مطالعه ترین مردم دنیا هستیم چرا انتظار دیگری داریم؟
اورا به گالیور تشبیه کرده اند. بله بجای کار کردن به مسافرت رفتن راحت تر است. اما دوست عزیز مگر ما ایرانی ها کار می کنیم؟ چقدر مولدیم؟ مگر استاد از زیر کار در رفتن نیستیم؟ حرافی و توجیه کردن شغل اصلیمان است.
وای از دروغ که ایران را ویرانه کرد و وای از خیانت که هربار کشور خواست به جایی برسد خائنین جلویش را گرفتند. چقدر تا به حال خیانت کرده ایم و حق را به خود داده ایم؟
راستی چقدر پیش آمده که از پیشرفت دیگران خوشنود شویم و یا آرزوی موفقیت برایشان بکنیم؟ چرا هیچوقت احمدی نژاد از پیشرفت دیگران تعریف نمی کرد و همیشه بدی هایشان را بزرگ می کرد تا خوبی های کوچکش به چشم بیاید.
مگر ما مردمی نیستیم که حق کپی رایت را حفظ نمی کنیم و از نرم افزار ها حتی در سطح ملی، رایگان استفاده می کنیم یعنی دست رنج دیگران را می دزدیم پس چرا از او ناراحت می شویم که کار های دولت های پیشین را به اسم خود بهره برداری کرد؟
و تظاهر .... نگوئید که ما استاد تظاهر نیستیم . اصلا آنقدر متظاهر شدیم که خودمان یادمان رفته.
آقای رئیس جمهور به یک چیز شهرت زیادی داشت و آن حاشیه رفتن و در رفتن از زیر سوال آنهم به شیوه خودش یعنی سوال در مقابل سوال و عملا زیر بار هیچ کدام از خطا ها نرفتن. خوب من چند بار در زندگیم به خطا هایم اعتراف کرده ام؟
من عیبی را در این مرد شماره دو مملکت نمی دیدم که در جامعه، در من و تو وجود نداشته باشد.
راستی تا به حال در رفع اشکالاتمان کوشیده ایم؟ یا تنها عیب دیگران را دیده ایم؟ حال چگونه توقع داریم که او عیوبش را اصلاح کند؟
حالا هم به جای علامه سیاسی شدن بهتر نیست با این بلایی که بر سر کشورمان آمد (آوردیم) دست به کار شویم و از خود شروع کنیم بدون اینکه توقع زیادی داشته باشیم؟
یادمان باشد خلایق هر چه لایق...
لیاقتمان را بالا ببریم نه ادعایمان را.