اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Sunday, February 23, 2020

اسلام

از سال ۱۹۵۳ که  ژنرال آیزنهاور در کاخ سپید سعید رمضان رهبر اخوان المسلمین را ملاقات کرد، سیاست نوین غرب در بالا کشیدن ارتجاع اسلامی برای مبارزه با عناصر چپ و ملی در کشورهای زیر نفوذ اسلام، همواره یکی از مهمترین روشهای تسلط غرب بر این کشورها بوده است. مردم کشورهای اسلامی جهان سوم که زیر تیغ شمشیر به این مذهب روی آورده بودند در هر فرصتی برای رهائی خود سر به شورش برداشته‌اند، و همواره با خشونت کم نظیری قلع و قمع شده‌اند. دین اسلام، که همچون سایر ادیان با خشونت غلبه کرده است، هیچگاه با مذاق ایرانیان هم‌خوانی نداشت، و غالب مردم برای خروج از آن جانفشانی بیشمار کرده‌اند. این مبارزات همواره توسط حکام که منافع خود را در نظر داشته‌اند سرکوب شده‌اند. زمانی که ملّا در مسند حکم می‌نشیند، مبارزه چندین برابر دشوارتر میشود، همانگونه که عزل رهبران مذهبی در اروپا هزار سال بطول انجامید.

یکی از حربه‌های بزرگ مذهب کفر است. در اروپا کسانی را که به کافر متهم کرده بودند زنده در آتش میسوزاندند. به این ترتیب هر گونه مخالفت و یا پرسش دینی در نطفه خفه میشود. به طور کلی، برای آنکه یک جامعه را فرمان‌بردار و مطیع نگاه داشت، از عامل مذهب استفاده میشود. دیکتاتورها بدون استثنا مروج مذهب هستند. حتی اگر دیکتاتوری از روشِ سیاسیِ خاصی پیروی میکند، از مذهب آن جامعه نیز حمایت میکند. فرقی در این نیست که این مذهب اسلام (ایران)، مسیحیت (آمریکا و اروپا)، یهودیت (اسرائیل)، بودائیسم (کشورهای آسیای جنوب شرقی) و یا هر عقیده‌ای تحت عنوان دین باشد. یکی از مذهبی‌ترین کشوهای غربی آمریکاست، که مأمن و پناه متمولین است. البته هالیوود و ورزش‌های استادیومی و تلویزون و وفور داروهای متنوع نیز نقش عمده‌ای در تحمیق مردم و نا آگاهی آنها دارند. اعتقاد به خدا و جهانی دیگر بهتر میتواند انسانها را قانع به نداریِ خود، بی‌تفاوتی به ثروتِ کلانِ دیگران، و زود باوری به سرنوشت و تقدیر نگاه دارد.
از طرف دیگر، مذهب وسیله بسیار مناسبی برای کشورهای امپریالیستی در به دام کشیدن جهان سوم است. از زمانی که سعید رمضان در کاخ سفید به دست بوسی روزولت رفت، تا حسن بنّا و کاشانی و خمینی، تا کنون غرب از اسلام برای انقیاد این ملل استفاده فراوان کرده است. هم ا کنون کاملا به اثبات رسیده است که نیروهای تهاجمی اسلامی قرن اخیر، از جمله طالبان و داعش و سایر خونخواران وحشی اسلامی، همه دست پروردهُ غرب به فرماندهی آمریکا هستند. گرچه رژیم اسلامی ایران نیز چنین ادعائی به منظور تبرئه خود دارد، کلیپ‌های پخش قرآن بین طالبان توسط وزیر امور خارجه کارتر، و تجهیز نظامی کردن داعش به وسیله اسرائیل و عربستان (دست پروردگان آمریکا) در یوتوب موجود است. جنگهای مذهبی بیشماری در تاریخ ثبت شده‌اند. طویل‌ترین تاریخِ جنگهای مذهبی بر میگردد به جنگهای صلیبی و جنگهای داخلیِ اروپا بین کاتولیک و پروتستان‌، که منجر به اشغال آمریکا توسط پروتستان‌ها شد. درسی که غرب از این تاریخ گرفت این بود که چنین مبارزاتی باعث تضعیف هر دو گروه میشود. از زمانی که امپریالیسم غرب (هلند، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آمریکا) به جهان‌گشائی پرداخت، امپریالیست‌ها همواره از این حربه استفاده کرده‌اند. جنگهای مذهبی کشورهای تحت سلطه غرب، که با جنگ‌افروزی عوامل غرب آغاز می‌شدند، هدفی جزبذر افشانیِ تخم نفاق نداشته‌اند. در ایران نیز با ظهور باب و فرقه بهائیت، بر کشیدن آنها توسط ادوارد براون بدین منظور بود.
استفاده از دین برای تسلط هیچگاه با شکست روبرو نشده است. چنان که از رژیم‌های فعلی در ایران، عربستان، لیبی، سودان، سومالی، افغانستان، عراق و سایر کشورهای مذهب زده که توسط نیروهای قرون وسطائی با حمایتِ غرب اداره میشوند مشهود است، دین ترمزِ کاملا صیقلی شدهُ پیشرفت، علم، و تمدن است. در خاتمهُ این نوشتهُ کوتاه دو کلیپ مشاهده میشود. یکی توسط شخصی آگاه که از یکی از همین کشورهای مذهب برخاسته است اجرا شده، که داوطلبانه به هوشیاری مردمِ چنین سرزمین‌هائی همت گماشته است. دیگری، توسط یک فرد غربی (که به احتمال بسیار با سازمانهای جاسوسی کشورش در ارتباط است) پُر شده، که برای اِغوای مسلمانان شیعه، ظهورِ امام زمان را نوید میدهد!


No comments:

Post a Comment