اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Wednesday, August 18, 2021

طالبان

با برگشت طالبان به افغانستان، واقعیت سخنان کسانی که حملات آمریکا به افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و سومالی و سودان را نقد میکردند، آشکار میشود. ولی طرفداران نظام غرب، و کسانی که از این آبشخوار سود میبرند، این‌را نیز در پرده کوتاه بین خود به اغماض می‌سپرند. تازه گیها کلیپی از هیلاری کلینتون، که خود نقش زننده‌ای در این جنایات داشت، و قهقهه او زمانی که در تلویزیون ناظر کشتار رهبر لیبی بود در حافظه‌ها ضبط شده است، در وسائل ارتباط جمعی در گردش است که از سیاست آمریکا در تاسیس و راه اندازی و پشتیبانی مالی بنگاهی به نام طالبان انتقاد می‌کند. میگوید که زمانی که شوروی به افغانستان سلطه پیدا کرد، برای جلوگیری از تسلط افغانستان طالبان را آمریکا به وجود آورد. نخست آنکه شوروی به دعوت حاکم وقت افغانستان که سوسیالیست بود، و برای دفعه همین طالبان به افغانستان نیرو فرستاد. بنابر این سخن او دروغ محض است. آمریکا در کشورهای که نام برده شد، با صدور اسلام، که خود یک تئوری پس مانده و ارتجاعی مانند سایر مذاهب است، دست به کشتار وسیعی زد و بنیاد این کشورها را نابود کرد. ایرانیانی که اکنون با پشتیبانی از غرب به چین و روسیه میتازند، آیا یک پایگاه نظامی از این دو کشور در هیچ جای جهان دیده‌اند. آمریکا بیش از ۲۵۰ پایگاه نظامی در نقاط مختلف جهان دارد، و بودجه نظامی آاش تقریبا برابر با مجموعه بودجه نظامی سایر کشورهائی دنیاست. باید اضافه کرد که با این وجود، از جنگ جهانی دوم به بعد، آمریکا در کلیه جنگ‌های که خود آغاز کرده است، مانند ویتنام و کره و کشورهائی نامبرده، شکست خرده است.

 Will the Taliban take Afghanistan back to the past? - BBC News

کسی که ایرانیان را بیسواد و دنباله رو و ساده پذیر مینامد، در واقع تلاش در ارتقا خود دارد. در مبارزاتی که ایرانیان با رژیم دد منش اسلامی داشته ا‌ند، هر قدمی که در این راه برداشته ا‌ند عاقلانه و حساب شده بوده است. اگر هنوز به مرحله پیروزی نرسیده ا‌ند، به دلیل خونخواری سبعانه رژیم بوده است. اسناد پیدایش رژیم اسلامی هم اکنون بیرون آماده است و همه میدانند که خمینی برای به ایران آمدن از زیر قرانی عبور کرد که در دست یکی از ماموران با سابقه سیا بود. عبارت مرگ بر آمریکا را نیز همین مامور به او آموخت تا جوانان خامی چون ما را گمراه کند، که کرد. اینکه دین، بخصوص اسلام، چگونه میتواند با لذت بزرگترین جنایات را بکند، بر کسانی که تاریخ مسیحیت و جنگ هائی صلیبی را خوانده ا‌ند، پوشیده نیست. شاه‌پرستانی که قاجار را مسخره میکنند تا بتوانند رضا شاه و پسرش را بزرگ کنند باید به یاد بیاورند که سر سلسله قاجار کسی بود که ایران را وسیع و یک پارچه کرد. شاهان زمانی به قهقرا رفتند که پای غرب به خاورمیانه باز شد، که آغاز ترفندهای آنها نیز بود.

کسانی که غربیانی چون روسو و روبسپیر و مارکس و ولتر را به اوج میرسانند، که البته دانش آنها قابل تقدیر است، باید به خاطر بیاورند که علم از هند و چین به اروپا رفت، و نه در جهت مخالف. ناوگان هائی چینی در دریاها برای قرنها در سفر بودند تا از ممالک دیگر علم بیاموزند و در کشور خود پیاده کنند. ناوگانهای غربی از آنطرف، همچون وایکینگ ها، برای تسلط و استثمار وارد اقیانوس‌ها میشدند. آنچه که غرب را از قرون وسطی به بعد به قدرت و ثروت رساند، استثمار بود. آنچه که طالبان و داعش و هم پالکی‌هایشان میکنند، رفتاری است که غرب با سرزمینهای تسخیر شده در قرون پیشین داشت. تا زمانی که ما دشمن اصلی را نشناسیم، غربیها با وگذاری کشورمان به امثال ملاها در پیا غارت مواد معدنی، و امروزه محصولات فکری شرقیان هستند. روشن فکران بسیاری از ایرانیان که در غرب زندگی میکنند شاهدی بر این ادعا هستند

 

No comments:

Post a Comment