اندیشمند بزرگترین احساسش عشق است و هر عملش با خرد

Wednesday, January 21, 2015

واي ازجهل- بخش نخست یک ایمیل است


وقتی دنیا به فکر تسخیر فضــــــــــــا بود،ما به این می اندیشیدیم که انگشتر عقیق در کدام انگشت،ثواب بیشتری دارد... ًاین جغرافیا نیست که جهان سومی بودن را تعیین می کند....!!!آدمها هستند که آن را می سازند
جهان سوم جا نیست، شخص است.جهان سوم منم،جهان سوم تویی،جهان سوم طرز تفکر ماست،نه آن مرزهایی که داخلش زندگی می کنیم
جهان سوم جاییست که درآمد یک دعا نویس از یک برنامه نویس بیشتر است
جهان سوم جاییست که مردمش جهان سومی فکر میکنند
جهان سوم جایی است که بسیاری ازمردمانش با يک "استخاره" هدف تعيين ميکنند ! و با يک " عطسه " از هدف خود دست ميکشند

پاسخ:
وقتی دنیا در آرامش بود، جهان اول با سلطه‌گری مرگ و نیستی‌ را برای آنان که بی‌دفاع بودند هدیه داد.
بودجه تسلیحات نظامی تنها سه کشورِ آمریکا، انگلیس و فرانسه بیش از نیمی از بودجه تسلیحات نظامی کل جهان است (در حال حاضر ۱۹۶ کشور در جهان وجود دارند).
غرب بزرگترین گروه‌های ارتجاعی اسلامی مانند القاعده و داعش را برای نابودی کشورهای مورد نظرش سازمان داده و با کمک متحدانش در منطقه، عربستان و اِمارات، تجهیز کرده است.
لیست کودتاهای نظامی و یا دخالتهای نظامی مستقیم یا غیر مستقیم آمریکا در سایر کشورها (سوای بمب اندازی با هواپیمای بدون سرنشین و یا از طریق ناوگان و سایر دست اندازیهای غیر مستقیم): انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، جنگ سرد ۱۹۴۴ تا ۱۹۸۹، سوریه ۱۹۴۹ و ۲۰۱۲ تا کنون، ایران ۱۹۵۳ و ۲۰۰۵ (تخصیص بودجه برای براندازی)، گواتمالا ۱۹۵۴، تبت ۱۹۵۵، اندونزی ۱۹۵۸، کوبا ۱۹۵۹، عراق ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ و ۱۹۹۲ و ۲۰۰۲ تا۱۹۹۶، کنگو ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵، دومینیکن ۱۹۶۱، ویتنام ۱۹۶۳، برزیل ۱۹۶۴، غنا ۱۹۶۶، شیلی ۱۹۷۰، آرژانتین ۱۹۷۶، افغانستان ۱۹۷۹ تا۱۹۸۹، ترکیه ۱۹۸۰، لهستان ۱۹۸۰، نیکاراگواه ۱۹۸۱، ونزوئلا ۲۰۰۲، سومالی ۲۰۰۶، اکراین ۲۰۱۴ تا کنون.
لیست مختصری از کشورهای مستعمره آلمان از اواخر قرن ۱۹: تانزانیا، روآندا، بروندی، کنیا، موزامبیک، باتسووانا، غنا، توگو، کمرون، سومالی، قسمتی‌ از چین، ونزوئلا، شیلی، برزیل جنوبی، آرژانتین، قسمتی‌ از مکزیک، قسمتی‌ از گواتمالا، قسمتهائی از پرو و پاراگوئه
لیست مختصری از کشورهای مستعمره ژاپن در قرن بیستم: تایوان، کره، منچوری
لیست کشورهای افریقای شمالی مستعمره فرانسه (فرانسه از قرن ۱۷ تا ۲۰ حدود ۲۱ مستعمره در اروپا، ۲۶ مستعمره در آمریکا، ۳۲ مستعمره در آفریقا، ۱۰ مستعمره در آسیا، و ۸ مستعمره در اقیانوسیه داشت): مراکش، الجزایر، مصر، تونس، لیبی‌
لیست مختصری از کشورهای مستعمره آمریکا در طول ۲۰۰ سال پس از استقلال (اینها شامل کودتاها و یا استعمار نو نمیشوند): لیبریا، فیلیپین، ژاپن (بعضی‌ جزایر وابسته)، پورتوریکو، کوبا، پاناما، مکزیک، جزایر ویرجین، دومینیکن، هائیتی، ساموا، گوام
امسال پانزدهمین سال قرن بیست و یکم است. در این پانزده سال غرب به کشورهای زیر حمله کرده است: افغانستان با ۲۱۰۰۰ غیر نظامی کشته تا کنون، عراق با (بطور مستقیم بر اثر حملات جنگی از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۱) بیش از ۱۱۶ هزار نفر کشته تا کنون، لیبی‌ با بیش از ۳۰ هزار کشته تا کنون، سوریه با حدود ۳۰۰۰۰۰ کشته تا کنون.
ارقام بالا از ویکیپدیا استخراج شده‌ا‌ند. مستعمرات انگلیس به اندازه‌ای است که در این فشرده نمیگنجد. ویکیپدیا از ۵۸ کلونی مستقیم انگلیس که تعدادی تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت نام میبرد.

در آمریکا بیش از ۳۰۰۰۰۰ کلیسا و بیش از ۲۰۰۰ مسجد وجود دارد. تعداد مساجد ایران ۷۰۰۰۰ است.
در آمریکا بیش از ۸۳ درصد مردم به مسائل متافیزیکی و یا مذهبی‌ اعتقاد دارند.
بر اساس آمار گرفته شده ۷۷ در صد مردم انگلیس به نحوی اعتقادات خرافی دارند. ۷۴ درصد به چوب دست میمالند که از بلیّات در امان باشند، ۶۵ درصد انگشتانشان را صلیب میکنند، ۵۰ درصد از زیر نردبام عبور کردن پرهیز میکنند، ۳۹ درصد آینه شکسته را بدشگون میدانند، ۲۸ درصد همواره شئی‌ خوش یمنی (مانند وَن‌یکادِ مسلمانان) همراه دارند، ۲۶ درصد به نحوست عدد ۱۳ اعتقاد دارند.
طبق آمار نوامبر سال ۲۰۰۸ در آمریکا ۸۰ درصد مردم به خدا اعتقاد دارند، ۷۵ درصد به معجزه، ۷۳ درصد به بهشت، ۴۴ درصد به روح، و ۳۱ درصد به جادوگری.
جهان اول جائیست که درآمد شخصی‌ کسی‌ که تمام روزش را با پول ارثی یا باد آورده در کازینوها میگذراند هزاران برابر درآمد کسی‌ است که صبح تا شام کار می‌کند.
جهان اول جائیست که مردمش فکر میکنند که شعورشان از همه مردم دنیا بیشتر است.
جهان اول جائیست که دولتهایشان با نیروی تسلیحات، دیکتاتور بر سر کشورهای کم زور میگذارند تا ثروت‌های طبیعی‌شان را بدزدند و مردمانشان را به بیگاری بکشند.

در سالهای نخست انقلاب کسی‌ جرأت طرفداری از نظام پهلوی را، چه در خارج و چه در داخل کشور، نداشت. هر چه رژیم اسلامی به سمت ارتجاع بیشتر پیش رفت، و نه تنها حامیان چپ بلکه حامیان اسلامیش را نیز از دست داد، محافظه کارانِ پیرو سنت و روش سابق نیز شروع به رواج اکاذیب در بالا بردن و به عرش رساندن خاندان پهلوی، که تنها شانسی که داشت این بود که در دوره‌ای بین دو رژیم ماقبل تاریخی‌ میزیست، پرداختند. سپس ملت ایران را که تنها کشوری در خاور میانه است که از سد سال پیش برای آزادی (نه دمکراسی غربی) می‌جنگیده است، خوار و جاهل شمردند، چنانکه از جملات بالا مشخص است. تا جایی که فرح پهلوی در کتابش به مردم اطمینان داد که آنها را بخاطر اشتباهی‌ که کردند می‌بخشد! نمایندگانِ به اصطلاح روشنفکرانی که با پست نمودنِ مردم شاید قصد بالا بردن خود را دارند، در خارج و داخل کشور، مانند  همایون کاتوزیان و هوشنگ ماهرویان، صادق زیبا کلام و حسن نراقی و غیره هستند. این عده آنقدر به چهره های مهدوی کنی و مصباح یزدی و گیلانی و احمدی نژاد و شریعتمداری چشم دوخته‌اند که موسوی و کروبی و ستوده و ملکی‌ و نوریزاد و امثال چنین شخصیتهائی را که در ایران فراوان هستند نمی‌بینند.

من ایمیلهائی از این دست بسیار دریافت کرده‌ام و پاسخی ننوشته‌ام، چرا که اگر شخصی‌ ایمیلی دریافت کرد که با آن موافق نبود میتواند آنرا نخواند و برای کسی‌ هم نفرستد. امروز اندیشیدم که شاید به کسانی‌ که ممکن است ندانسته تحت تاثیر چنین لاطائلاتی قرار بگیرند گفت که چنین نیست و سواد متوسط ایرانیان اگر از غربیان بیش نباشد با آن هم‌سوئی می‌کند. درد جهل مردم عامی نیست. درد جهل کسانی‌ است که هنوز دوست را از دشمن تشخیص نداده‌ا‌ند و به چنین نوشته هائی برای پریشان کردن و افسرده کردن دیگران مبادرت میورزند، که آب در آسیاب ارتجاع ریختن است.