آیتالله العضما حاج سید علی مرتجع بصری که مولف کتب بسیاری در علوم حدیث، ارواح، و آخرت انتشار داده اند اخیراً کتابی در مورد اجّنه نوشته اند که قسمتی از این کتاب نفیس بدون هیچگونه دخل و تصرف بازگو میشود. ایشان در مقدمه کتاب میفرمایند:
مطالعاتی که اینجانب در مورد اجّنه و شیاطین نمودهام، پیرو تحقیقات اجداد اشرف خود و احکام صریح قرآنی میباشند. جد بزرگ این حقیر حضرت حاج سید مهدی مرتجع بصری از نوادههای مرحوم مرتجع المسلمین عبدالله بن محمد شامی میباشد که از طرف پدری به امام جعفر صادق (ع) و از طرف مادری به امام موسی کاظم (ع) دو دانشمند بزرگ اسلامی، میرسید که در علمالغیب عالم زمان خود بود. آن حضرت مطالعات بیشماری در علوم حیوانی من جمله اجّنه داشت. در یکی از کتب خود تحت عنوان “اَللَذات عَلی دَخل فِی الوُحوش” که به لسان عربی نوشته شده مذکور میدارند که ایشان شبهای بیشماری را در آغل منزل خود در کنار حیوانات به مطالعه میپرداخته اند. همچنین ریاضات نامحدود ایشان در صحاری و یا اماکن مرطوب به پیشرفت علوم جانور شناسی کمک شایانی کرده است. ایشان اولین فردی بودند که کشف کردند که پرنده ای به نام فاخته که در فرنگ به دیوانه مشهور است در واقع دیوانه نبوده بلکه این حرکت او دلیل ناله های سوزناکش برای استقاصه به امام است که او را ببخشید. چنان که در روایات مذکور است این پرنده نابکار به خوردن حق امام اشتغال داشته است، و مادامالعمر از ایشان طلب مغفرت مینماید. همچنین ایشان کشف کردند که مارمولک از ذرات بدن عایشه خلق شده که پس از آنکه عایشه نابکار به پیغمبر اسلام (ص) خیانت کرد خداوند بدن او را به ذراتی تقسیم کرد که هر ذره مرتب به ذرات کوچک تر تقسیم میشود. بدین دلیل است که اگر دم مارمولک قطع شود این دم به مارمولک دیگری تبدیل میشود و خداوند الرحمن و الرحیم تا ابدالدهر او را به مارمولک زاده تجزیه میکند، یا لِلعَجَب هَذا قُدرَتَاَلله!
جد بزرگ اینجانب حضرت حاج سید مهدی مرتجع بصری که از او در این مقوله سخن رفت علاوه بر علوم مذکوره که حیاتالارض باشد به علوم ارضی و سماوی نیز پرداخته و کتب متعددی در این موارد دارد. در کتاب مشهور “نِصف اَلکُرِه وَ لا کُرَهًاَلرض” با مطالعه دقیق دلایل خلق زمین (که نتیجه میگیرد که زمین راخداوند برای انسان خلق کرده است که انسان روی آن قرار بگیرد تا نیفتد) ایشان کشف نموده اند که زمین نه مسطح است و نه کروی، چنان که فرنگیون نادان نوشته اند، بلکه نیم کره میباشد. دلیلی که ایشان آورده اند این است که زمین هموار نیست و صعود و افول دارد که مجوسان آنرا پستی و بلندی نامیده اند. در اطراف این نیمکره دریا ها قرار دارند، و چنانکه زمین نیمکره نبود آب دریاها میریخت. در بالای این نیمکره هفت طبقه بهشت و در زیر آن طبقات جهنم وجود دارند که در طبقه تحتانی آتش جهنم دوزخیان را میسوزاند و چنان که تعداد این دوزخیان بیشمار شود به علت کثرت جمعیت آتش از نوک کوهها (که بر اساس نص صریح قرآن مانند میخهائی هستند که از افتادن زمین جلوگیری میکنند) آتش بیرون میریزد. گرچه این علم از قدیم نزد علمای اسلامی من جمله جد این جانب مکشوف بوده است، ولی کلیه دانشمندان فرنگ اخیراً و پس از ۱۴ قرن این واقعیت را کشف کرده اند که این عالمِ سره در کتاب هایشان مطالعه کردهام.
زمانی که بنده در دانشگاه الازهر تحصیل میکردم مطالعات مختصری در مورد اجّنه نمودم. البته در آن اوقات بیشتر وقت من صرف مطالعات قرآنی بود و کتبی در مورد فرق بین نماز ایستاده و نماز خمیده به تحریر آوردم. تز پایان تحصیلی من هم در مورد روزه بود که به تفصیل افطار خشک و روزه کله گنجیشگی را تشریح کردم. در رابطه با حج هم تصنیفاتی داشتم و بخصوص موارد مختلف سنگ زدن به شیطان و اینکه چگونه و با چه سنگی به شیطان بزنیم و به کجای شیطان بزنیم که نتواند بلند شود، بسیار بحث کردم که این بحث را علمای شیعه و سنی (لَعنَتُالله) دنبال کردند و این روش هم اکنون به عنوان اُرینتیشن یا گرایش به حاجیانِ داوطلب حج تدریس میشود. پس از آن و در این چند سالی که در حوزه های علمیه قم و مشهد به تدریس اشتغال داشتم، به مطالعه جدی اجّنه پرداختم. بر اساس گزارش فقها و علمای شیعه، جنّ از زمان ظهور حضرت آدم ابوالبشر وجود داشته که شیطانالرجیم برای گمراهی انسان آنرا خلق کرده است. بطور کلی جنّ بر دو قسم است. اول آنکه در بدن انسان توسط شیطان تعبیه شده است که فرنگیان آنرا ژن یا جین مینامند. در نتیجه صفات شیطانی از بشر بروز میکند، مانند دزدی، که البته اگر مال قصبی یا غنیمت جنگی باشد دزدی محسوب نمیشود و شرع اسلام آنرا از شیر مادر هم حلال تر کرده است. فقط یک نمونه کوچک میاورم و جنّ قسم اول را ختم میکنم. جنایت که از دو کلمه “جنّ” و “آیت” تشکیل شده است یعنی نشانه جنّ. این جنّ در حقیقت راه گشای جنّ دوم است که خود شخصیت مستقلی است. این جنّ دوم جِنَّالحیوان است که موجودی دو پاست و مثل انسان است با این تفاوت که سم و دم و دو شاخ پنهان دارد که هر زمان بخواهد آنرا آشکار میکند. این جنّ خود بر دو نوع است که نوع اول آن در صحاری خشک و نوع دوم در مناطق نمدار مثل خزینه حمام زندگی میکنند. نخست به جنّ نوع اول میپردازیم. هر گاه این جنّ در بدن انسان رسوخ کند حالت غش به انسان دست میدهد و از دهان او کف بیرون میاید. راه مبارزه با آن خط کشیدن در اطراف شخص جنّ زده و سه قلهوالله و یک آیتالکرسی است. اگر به موقع به شخص رسیدگی نشود از جنّی به جانی تبدیل میشود و باید او را حد زد. البته سنگسار کردن و یا حلق آویز کردن او نیز مباح است. چنان که جنّ زده که به حالت جانی در آمده بگریزد، پس از مدتی مجنون میشود. شخص مجنون در بیابان ها راه میرود و کاملا تحت کنترل اجنه قرار گرفته و تنها راه رستگاری او در این است که کومه ای از هیزم فراهم آورده او را در وسط کومه بنشانند و آنرا با آتش شعله ور کنند. بدین ترتیب جنّ کاملا از بین میرود. کسانی که او را در آتش میاندازند ۳۲ (و به قولی ۳۳) حوری مضاعف در بهشت به آنها داده میشود.
و اما جنّ نوع دوم که خطرناکتر از نوع اول است. در زمان سابق این اجنه هر شب در حمام سنگلج عروسی میگرفتند. این روزها عروسیشان را در باغات اطراف تهران دور از چشم پاسداران تا صبح که افق روشن میشود ادامه میدهند، که البته تجاوز به زنان این اجنه بر تمام امت مسلمان واجب است. این نوع جنّ هم مذکر و هم مونث دارد که مجوسان مونث آنرا پری مینامند. اجنه مونث مانند زنان آدمیان ناقصالعقل میباشند و این به مراتب در تذکره های علما امده است. اجنه از قرآن پرهیز دارند ولی مطالعات من نشان داده است که اجنه کامل نیز در صورتی که خطائی از زنانشان سر بزند آنها را تنبیه میکنند. این تقلید آنها را از انسانها نشان میدهد، که چنان که میدانیم در سوره النسا به پیامبر اسلام این مورد از طرف خداوند باریتعالی دستور داده شده است که اگر زن به دستورات مردش بی توجهی نشان داد زدن او واجب است. باید همیشه مراقب اطراف بود که چنانچه اجنه تا ده قدم انسان پدیدار شد با سه قول هوالله آنرا دور کرد. اگر جنّ در روبرو قرار بگیرد آنرا جناب میگویند که در ابتدا جِنّاب بوده است و کمِ کمِ به جناب تبدیل شده است. اگر در پشت سر بود به او جنوب میگویند که در ابتدا جِنّوب بوده است. ولی اگر سمت راست یا چپ باشد آنرا جنب میگویند که قبلا جِنّب بوده و در اثر کثرت استعمال به جنب تبدیل شده است. فرد مسلمان باید علی الظاهر از نزدیک شدن به هر جنی پرهیز کند که خطرات آن در احادیث کثیره آمده است. یکی از تخصّصات من گرفتن جنّ و نابودی آن است. همان گونه که سخن رفت، اجنه خود را به شکل انسان در میاورند و شناخت آنها بسیار مشکل و فقط از عهده متخصصین بر میاید. در روایت متعدد آمده است که حضرت ختمی مرتبت اجنه را از دور میشناخت و آنها از نگاه او پرهیز میکردند، چرا که اگر ایشان با چشمان نافذشان به آنها خیره میشدند، اجنه در جا نابکار میشدند. البته اجنه در موقع مرگ جسمی از خود باقی نمیگذارند، و دود شده به هوا میروند. دلیل اصلی هوای آلوده تهران و شهر های بزرگ مرگ و میر زیاد اجنه است. همانطور که گفته شد شناسایی اجنه کار هر کسی نیست. چون سم و دم و شاخ اجنه مخفی میشود، باید از گفتار و حرکتشان آنها را شناخت. به عنوان مثال، هر کسی که با رهبر شرعی مخالفت کند به قریب یقین از اجنه است. اخیراً اجنه با کلمه دمکراسی اشخاص را منحرف میکنند. باید مفهوم و معنای دمکراسی را بفهمیم تا به ماهیت آن پی ببریم. دمکراسی از سه کلمه تشکیل شده است: “دِم” و “کرا” و “سی”. اولی که همان دُم است که به آن دِم میگویند. “کرا” اصطلاح قدیمی شاخ است. “سی” هم که همان سم است که حرف آخرش افتاده است. بنابر این حکومت دمکراسی یعنی حکومت جنّ. بعضی هم دم از آزادی میزنند. آزادی یعنی اینکه مردم زنهای خود را تقسیم کنند. حالا شما به من بگوید چطور شخصی که بر اساس نص صریح قران چهار زن عقدی دارد میتواند آنها را با مردی که فقط یک زن دارد عوض کند. این از عدالت خداوند دور است. از آنطرف شعار آزادی یعنی اینکه پولهای یکدیگر را شریک شوند. آیا این عادلانه است که شخص بیچیزی دست در جیب من بکند و تمام سهم امام را همراه با بیتالمال مسلمین بدزدد؟ اینها سخنان جنّ قسم اول است که در گوش مردم از خدا بی خبر از طرف شیطان خوانده میشود. حالا این مردم نابخرد یاد گرفته اند که رأی بدهند. کسی که نمیتواند رأی بدهد که آیا امام زمان بیاید یا نیاید. یک نفر نمایندهٔ امام زمان از طرف آن حضرت انتخاب شده که دنیا را برای او آماده کند که هر موقع تشریف آوردند با خیال راحت آنقدر سر ببرند که خون تا زانوی اسب شریفشان بالا بزند. امت که با عقل ناقصش نمیتواند این رهبر را با رأی بیاورد. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. اینها همه اجنه هستند که اُمّتِ سر بزیر که به معنای واقعیِ کلمه اسلام، سلیم و تو سری خور هستند را به دنبال این افکار غلط میاندازند. همانطور که پیغمبر و امامان ما یکروز از کشتار منافقان، مشرکین، ملحده، و مفسدین فی الارض غافل نبودند، ما نیز باید یک روز از پاک کردن زمین از اجنه غافل نباشیم. امر به معروف و نهی از منکر که پیغمبر ما ترویج داد و هر کسی را که مثل او فکر نمیکرد از لب شمشیر میگذارند، بر همه مسلمانان از اهم واجبات است. اَعُوذُ بِالهُ مِنَ الشیطانِ وَ جِنّ.
No comments:
Post a Comment